Uzavírání smlouvy o poskytnutí služby – Sociálně terapeutické dílny
Kdo uzavírá smlouvu
Proces uzavírání smlouvy o poskytování služeb Sociálně terapeutické dílny vede a zodpovídá za něj sociální pracovník Sociálně terapeutické dílny. Zájemce o službu se procesu uzavírání smlouvy účastní osobně. Ve výjimečných případech (zájemce má omezenou svéprávnost k právním úkonům v oblasti uzavírání smluv, zájemce o to projeví zájem) se jednání účastní také další osoba (opatrovník či zákonný zástupce zájemce o službu, rodinný příslušník, blízká osoba).
Kdy se uzavírá smlouva
K uzavření smlouvy může dojít ve chvíli, kdy je zřejmé, že zájemce patří do cílové skupiny, služba má volnou kapacitu, zájemce má dostatek informací o službách, zájemce si stanovil osobní cíl a společně s pracovníkem se dohodli na způsobu spolupráce.
Kde se uzavírá smlouva
Schůzka k uzavření smlouvy se koná v prostorách organizace.
Forma uzavřené smlouvy
Smlouvu lze uzavřít pouze písemně.
POSTUP UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY
V případech, v nichž proces uzavírání smlouvy nenavazuje bezprostředně na jednání se zájemcem, pracovník znovu zájemci zopakuje základní informace o poskytované sociální službě Sociálně terapeutická dílna (v rozsahu jednání se zájemcem o službu) a dále postupuje dle níže uvedeného postupu.
- Nebyl-li podepsán formulář Dojednání o ochraně osobních a citlivých údajů již při jednání se zájemcem o službu, pracovník požádá zájemce o podpis Dojednání.
- Pokud se pracovník se zájemcem dohodli na způsobu využívání služby a na míře podpory, mohou přistoupit k samotnému uzavření smlouvy.
- Uzavření smlouvy:
- Pracovník nechá zájemce, aby si pročetl návrh smlouvy o poskytování služeb Sociálně terapeutické dílny.
- Pracovník se zájemcem projedná obsah smlouvy, otázkami zjišťuje, zda zájemce rozumí všem jejím ustanovením.
- Pracovník zájemce informuje, že má možnost podat připomínku nebo námět, stěžovat si na poskytované služby, a poskytne mu informace, jakým způsobem postupovat.
- Pracovník informuje zájemce o pravidlech pro plánování služby, přidělení klíčového pracovníka a možnosti a podmínkách jeho výměny.
- Pracovník se se zájemcem dohodne na intervalu společných schůzek a způsobu setkávání.
- Pracovník přikročí k podpisu písemné smlouvy. Pracovník se zeptá zájemce, zda rozuměl všem informacím, zda je vše v pořádku a navrhne podpis smlouvy. Písemnou smlouvu podepisují oba účastníci jednání. Jedno vyhotovení písemné Smlouvy založí pracovník do složky klienta, druhé obdrží klient. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
- V případě, že v průběhu uzavírání smlouvy nastane situace, že pracovník musí z důvodu uvedených v zákoně (např. omezená svéprávnost…), odmítnout uzavřít smlouvu, postupuje podle pravidel pro odmítnutí zájemce o službu v souladu s jednáním se zájemcem o službu.